Od 1. listopada ostvarite besplatno putovanje

Vlada RH donijela je Zaključak o uvođenju pilot-projekt besplatnoga javnog željezničkog prijevoza djece i učenika osnovnih i srednjih škola na području RH. Pilot-projekt uvodi se sukladno Programu Vlade Republike Hrvatske 2020. – 2024., a provodit će se od 1. listopada 2021. do 31. prosinca 2022. godine.

Pilot-projekt obuhvaća neograničena svakodnevna putovanja vlakom od mjesta stanovanja do mjesta školovanja i povremena putovanja, kao što su jednodnevni izleti, odlasci liječniku, na ljetovanje i druga putovanja.

Realizacijom pilot-projekta doprinijet će se povećanju mobilnosti djece i učenika, zaustavljanju iseljavanja u urbane sredine i podršci demografske revitalizacije, poboljšanju životnog standarda građana, revitalizaciji prometa putničkih vlakova na nerazvijenim područjima i poticanju korištenja željezničkog prijevoza. Uz to, znatno će se ojačati razvoj integriranog prijevoza putnika.

S obzirom na velika ulaganja u željezničku infrastrukturu i vozni park koja se sufinanciraju sredstvima iz EU fondova, ovim pilot-projektom potiče se korištenje i održivost željezničkog prijevoza, čime se doprinosi i smanjenju štetnih utjecaja prometa na okoliš.

 

Kako ostvariti pravo na besplatno putovanje? 

Djeca do polaska u osnovnu školu pravo na besplatno putovanje ostvaruju na temelju identifikacijskog dokumenta na kojemu je naveden datum rođenja (npr. zdravstvena iskaznica, osobna iskaznica i dr.). Karte se preuzimaju na blagajnama. U slučaju da blagajna ne radi, karte se preuzimaju u vlaku.

Učenici osnovnih i srednjih škola pravo na besplatno putovanje ostvaruju na temelju pametne kartice HŽ Putničkog prijevoza. Za izradu pametne kartice potrebno je dostaviti sljedeće:

  • zahtjev za izradu pametne kartice možete preuzeti ovdje
  • potvrda o pohađanju obrazovne institucije možete preuzeti ovdje
  • fotografija u boji veličine 3×3,5 cm koja ne smije biti starija od godinu dana

Zahtjev, potvrdu i fotografiju možete predati na blagajni (popis blagajni možete pronaći ovdje).

Prilikom preuzimanja pametne kartice na blagajni učeniku se dodjeljuje profil za pretplatne i pojedinačne karte. Pretplatna karta odnosi se na relaciju na kojoj učenik putuje svakodnevno od mjesta stanovanja do mjesta školovanja. Pojedinačne karte preuzimaju se na blagajnama, a u slučaju da blagajna ne radi, preuzimaju se u vlaku.

Izrada pametne kartice s pripadajućim profilima naplaćuje se 20 kn prilikom preuzimanja kartice.

Djeca do 18 godina koja ne pohađaju srednju školu ostvaruju pravo na besplatna putovanja na temelju pametne kartice HŽ Putničkog prijevoza. Prilikom predaje zahtjeva za izradu pametne kartice i fotografije na blagajni, potrebno je pokazati identifikacijski dokument na kojemu je naveden datum rođenja.

Izradu pametne kartice možete zatražiti i poštom slanjem potrebne dokumentacije na sljedeće adrese:

  • Regionalna jedinica Zagreb, Trg Ante Starčevića 1, 10 000 Zagreb
  • Regionalna jedinica Vinkovci, Ante Starčevića 79, 32 100 Vinkovci
  • Regionalna jedinica Split, Obala kneza Domagoja 8, 21 000 Split
  • Regionalna jedinica Rijeka, Trg kralja Tomislava 1, 51 000 Rijeka
  • Regionalna jedinica Varaždin, Kolodvorska 17, 42 000 Varaždin.

U slučaju da dokumentaciju šaljete poštom, potrebno je navesti hoćete li pametnu karticu preuzeti na jednoj od blagajni ili će vam biti poslana poštom.

Zahtjevi se predaju od 1. listopada 2021. godine.  

Napomena za učenike koji imaju pametne kartice

Učenici koji imaju pametnu karticu, ne trebaju izrađivati novu, nego s postojećom karticom doći na blagajnu kako bi dobivanjem novog profila ostvarili pravo na besplatna putovanja.

Prijelazno razdoblje od 1. listopada do 1. studenoga 2021.

Do 1. studenoga 2021. učenici koji nemaju pametnu karticu ostvaruju pravo na besplatna putovanja na temelju identifikacijskog dokumenta na kojemu je naveden datum rođenja (npr. zdravstvena iskaznica, osobna iskaznica i dr.). Identifikacijski dokument potrebno je pokazati kondukteru u vlaku.

Dodatne informacije možete zatražiti na e-mail besplatno.djeca@hzpp.hr.