Izleti, ekskurzije i maturalna putovanja

Maturalno putovanje 4.L razreda

„Pametan čovjek stječe obrazovanje na putovanjima.“

J. W. Goethe

Toskana 1. dan

Toskanski dnevnik 4.L

Odmaknuvši se od tradicionalnih destinacija i sadržaja maturalnih putovanja, odlučili smo posjetiti i doživjeti Italiju, točnije rečeno Toskanu, možda njenu najpoznatiju i najatraktivniju pokrajinu.

U ugodnoj vožnji kroz Sloveniju i talijanske pokrajine Friuli-Venezia Giuliu, Veneto i Emilia Romagnu, stigli smo u Modenu s jednim ciljem: posjetiti muzej Enzo Ferrari u kojem smo se divili različitim modelima ovog vozila proizvedenih i lansiranih na tržište unatrag 60 godina. Izloženi automobili privukli su našu pozornost svojom elegancijom i savršenim dizajnom. Nažalost nije bilo dopušteno niti taknuti izložene primjerke a kamoli sjesti za upravljač, pa smo se samo fotografirali pored najatraktivnijih.

Kasno poslijepodne započelo je naše osvajanje Toskane! Prva postaja bila je Pisa, nekad snažna pomorska sila i jedan od najvažnijih talijanskih gradova-država u srednjem vijeku, grad udaljen 20-ak km od Ligurskog mora, tako da smo praćeni laganim morskim vjetrićem obilazili njene znamenitosti: čuveni Kosi toranj, najpoznatiju vizuru grada, te katedralu i krstionicu koji se nalaze na UNESCO-ovom popisu svjetske baštine u Europi.

2. dan

Nakon jutarnjeg cappuccina nastavili smo s upoznavanjem Toskane. Slikovit gradić San Gimignano, sa svojim brojnim tornjevima i srednjovjekovnom arhitekturom, uskim uličicama, kafićima iz kojih dopire miris talijanskog espressa i dućančićima u kojima se prodaju domaći proizvodi oduševio nas je od prve, naročito zbog prekrasnog pogleda na tipični toskanski krajolik koji ga okružuje.

Siena nas je ugostila tijekom poslijepodneva, kad smo stigli do čuvene Sienske katedrale, prošetali  ulicama grada i završili naš razgled na trgu Campo, izgrađenom u obliku školjke, na kojem se turisti obično opuštaju u ležećem položaju, a koji je poznat po konjskim utrkama (Palio) u kojima se natječu predstavnici gradskih kontrada ili četvrti. Zastave kontrada još su se vijorile gradom budući da je utrka održana 16. kolovoza, 4 dana prije našeg dolaska u grad!  Trgom dominiraju Gradska vijećnica i toranj Mangia s 400 stepenica koje vode do spektakularnog pogleda na grad i okolicu, ali nismo se uspjeli popeti obzirom da se ulaz na toranj tek otvorio nakon našeg odlaska iz grada. No, to ćemo drugi put…

3. dan

Puni očekivanja i znatiželje ujutro smo krenuli vlakom do Firence, krune našeg putovanja. Firenca nas je dočekala okupana suncem i sjajem minulih stoljeća, prepuna turista, žamora na različitim jezicima, i svojih stanovnika koji temperamentno gestikulirajući i razgovarajući obavljaju svoje svakodnevne poslove. Hodajući popločanim ulicama i trgovima kojima su davno prije nas koračali Michelangelo, Donatello, Leonardo da Vinci,  Botticelli, Dante i Galileo, divili smo se raskošnim palačama, sakralnim građevinama, galerijama, muzejima koji svjedoče o jedinstvenosti i nenadmašnoj ljepoti ovog grada na rijeci Arno. Sam pogled na monumentalni Duomo (Katedralu Santa Maria del Fiore) s  renesansnom kupolom koju je projektirao Brunelleschi i na Giottov toranj izazvao je strahopoštovanje i divljenje u nama.  Palazzo Vecchio na čuvenom trgu Signoria koji datira iz 13. stoljeća svjedoči o republikanskoj tradiciji moćnog grada-države Firence ali i ekonomskoj snazi, političkoj domišljatosti i viziji dugogodišnjih vladara Firence – obitelji Medici – koja je odigrala značajnu ulogu u pozicioniranju grada kao kolijevke renesanse: pod patronatom Medicija svoja remek-djela su tu stvarali Botticelli, Michelangelo, Donatello i brojni drugi umjetnici, pretočivši svoj talent u djela koja će ih nadživjeti i donijeti svjetsku slavu i respekt  i njima i gradu u kojem su nastala. Šetnja Ponte Vecchiom, mostom  prepunom zlatarni dovela nas je do Nove tržnice gdje smo protrljali  njušku Porcellina (mali vepar – zaštitni znak tržnice) u nadi, kako kaže legenda, da  ćemo se opet vratiti u Firencu (možda je praznovjerje, ali ne škodi).  Ulični zabavljači koji mame radoznale, prodavači koji nude suvenire i brojne drangulije, mnoštvo posjetitelja koji žele klikanjem fotoaparata i mobitela zarobiti trenutke provedene u tom čarobnom gradu, kočije koje voze turiste u potrazi za medičejskim vremenima…defiliraju pred našim očima dok smo sjedimo na stepenicama Loggie dei Lanzi upijajući bajkovitu atmosferu grada.

Kao vrhunac našeg boravka slijedio je posjet jednoj od najpoznatijih svjetskih umjetničkih galerija – galeriji Uffizi . Sve o čemu smo učili u školi, čitali ili vidjeli u knjigama našlo se pred našim očima – nizala su se remek-djela čovječanstva, djela slikara i kipara svjetske klase kao što su: Leonardo da Vinci, Michelangelo, Botticelli, Vasari, Filippo Lippi, Donatello, Rafael, Tintoretto, Tizian, Caravaggio, Giotto, Parmigianino, Masaccio – svi redom Talijani koji su se zapisali u povijest umjetničkog stvaranja. Tu su izložena i djela Rembrandta, Rubensa, Dürera, El Greca, Cranacha, Holbeina i drugih.Nezamisliva koncentracija ljepote, nadahnuća i kreativnosti je nezaboravan i impresivan doživljaj.

Teška srca i koraka napustili smo Firencu u večernjim satima sređujući naše dojmove i misli,  uvjereni da Stendhalov sindrom nije mit …

4. dan

Vožnja živopisnim toskanskim krajolikom – vitki toskanski čempresi, vinogradi, polja – dovela nas je do Montepulciana u kojem smo, nakon razgledavanja znamenitosti, posjetili vinariju Talosa, jednu od najglasovitijih svjetskih vinarija, koja krije i etruščansku pećinu staru 2600 godina! Punoljetni među nama su kušali Vin Santo, čuveno vino ovog kraja, u kojem je idealno uživati uz grickanje cantuccina (kolačići).

Sljedeća destinacija bila je Pienza, mali gradić u blizini Montepulciana, u kojem smo posjetili  katedralu na središnjem trgu, neobičnom zbog pukotine koja se proteže na zidovima i podu zbog nagnuća same katedrale na njenom istočnom dijelu. Razgledavši grad malo smo se rashladili u sjenovitim uličicama, obišli dućane koji nude sir pecorino i ostale prehrambene proizvode ovog kraja.

5. dan

I stigli smo do zadnjeg dana našeg putovanja…napustivši naš tihi i ugodni hotel zaputili smo se prema Ravenni – gradu nadomak obale Jadrana gdje smo razgledali spomenike i građevine iz ranog kršćanstva, čuli priču o čuvenim mozaicima u Novoj bazilici Svetog Apolinarija i prošetali ulicama grada. Poslije ručka krenuli smo prema Hrvatskoj, praćeni nježnim notama talijanskih kancona, možda i malo umorni od intenziteta svega doživljenog i viđenog u prethodnim danima,  ali čvrsto uvjereni da ova naša toskanska čarolija nije završila….