Učenici 3. L i 4. L razreda sudjeluju u školskom projektu Građanskog odgoja i obrazovanja na temu ženskih prava, a prva aktivnost unutar projekta bilo je predavanje na temu ljudskih prava koje je održala psihologinja Marica Marasović. Kao poticaj za rad prezentirala je i predstavila Ljudska prava s naglaskom na prava žena. Na prezentaciji su sudjelovali svi učenici koji sudjeluju u projektu sa svojim nastavnicama: Matejom Rusak, Martinom Košćak, Anom Detoni i Danicom Radmanić.

Učenici su slušali o tome kako su se polako gradila i nastajala ženska prava, tko su bile sufražetkinje, što su feministkinje, na koji su način žene još i danas obespravljene, zlostavljane i potplaćene i na koji se način žene i danas tretiraju u društvu. Nakon prezentacije uslijedila je rasprava i analiza, a učenici su vrlo aktivno sudjelovali u raspravi.

Nakon predavanja nastavnica Ana Detoni je učenicima predstavila zadatak i način rada.

Učenicima je ova tema bila poticaj za rad i promišljanje o tome na koji način mogu prenijeti  svoje stavove i misli vezane uz temu na modne dodatke koji će biti u formi malih nosivih oglasa. Propitkivat će kako sastaviti poruku, krilaticu, slogan, fotografiju, kolaž i staviti ih na t-shirt ili vrećicu u formi malog plakata koji se nosi po gradu i vidljiv je, a opet je modni dodatak.  Sve je to vezano uz građanski odgoj i međupredmetne teme, a što je najvažnije, i uz njihova zanimanja i kompetencije.

Učenici su krenuli s istraživanjem i izradom vlastitih koncepata, karta boja, fontova.  Kao poticaj trebali su istražiti barem tri dizajnera koja se bave ljudskim pravima u svojim dizajnima, a kao najvažnije ime spomenuta je bila Vivienne Westwood.

Većina učenika je odlučila da će raditi timski ili u paru, dok su neki odlučili raditi samostalno.

Nakon prezentacije, analize i rasprave teme ženskih prava odrađen je i upitnik/evaluacija koju je provela školska psihologinja Marica Marasović. Učenici su tako napisali koliko znaju o ženskim pravima i što bi željeli saznati o njima.

Većina je učenika napisala da su svjesni da žene kroz povijest nisu imale gotovo nikakvih prava. Nisu mogle stjecati čak ni izobrazbu, glasati, nisu bile poštovane, i danas ne zarađuju isto kao i muškarci, zlostavljane su, u manjini su na vodećim pozicijama i u politici. Većina učenika napisala je da žele saznati više zašto su žene i danas diskriminirane, neprihvaćene, osuđivane, zlostavljane ne samo zbog boje kože već i zbog spola. Žele saznati više o povijesti ženskih prava kako u svijetu tako i u Hrvatskoj, doznati načine kako u lokalnoj zajednici uz pomoć modnih dodataka možemo progovarati o temi ženskih prava i mogućnosti da likovnim rješenjima, porukama te osvještavanjem društva malim koracima pridonesemo poboljšanju položaja žena u zajednici.

Autorica teksta: Ana Detoni